ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) چیست و از کجا آغاز شد؟

اولین ایمیل در سال 1971 توسط دانشمندی به نام ری تامنیلسون (Ray Tomlinson) ارسال شد و نسل جدید ارتباطات از اینجا شروع شد. پیغام ارسالی شامل محتوای خاصی نبود و متشکل از تعدادی کاراکتر، عدد و حروف بود که بیشتر شبیه یک پسورد پیچیده بود اما اهمیت آن به محتوای آن نبود و آغاز یک تحول شد! ایمیل ارسال از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر ارسال شد، انتقال اطلاعات در یک شبکه اتفاق افتاد اما اصلا شبیه به اینترنتی که امروز ما از آن استفاده می کنیم و در زندگی ما تنیده شده نبود. همچنین به نقل از بسیاری مراجع گفته شده است که کاراکتر @ که به عنوان سمبل ایمیل در دنیا کاربرد دارد را نیز Tomlinson به جهان معرفی کرد.

سالها بعد شخصی به نام Gary Thuerk که یک مدیر تبلیغاتی بود اولین کمپین ایمیل تبلیغاتی که تعداد ایمیل های لیست آن چند صد ایمیل بود را ارسال کرد اما این کافی بود که Gary Thuerk خود را به نام “پدر اسپم” معرفی کند!

پس از تمام ماجراهایی که بر مارکت ایمیل و ایمیل مارکتینگ گذشت و شرکت های بسیاری با استفاده از مکانیزم های ایمیل مارکتینگ به موفقیت های عظیم دست یافتند، هنوز هم بسیاری معتقدند که این گونه ایمیل ها احساس اسپم بودن را القا می کنند، اما چه اشکلی دارد که یک ایمیل زیبا با محتوای جذاب روی مشتریان شما تاثیرگذار باشد.

ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند تا ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کنید و برند خود را به خوبی به آنها معرفی کنید و متعاقبا میزان فروش شرکت خود را افزایش دهید. شما می توانید کار های بسیار زیادی با ایمیل های ارسالی انجام دهید مانند معرفی محصولات جدید، پیشنهاد های ویژه به مشتریان، فروش محصولات، به اشتراک گذاری اخبار و ..

معرفی تجارت شما با ایمیل مارکتینگ بازاریابی ایمیلی دیجیتال مارکتینگ در مانا سرور
  • EM 1
  • EM 2
  • EM 3
  • EM 4
  • EM 5
  • EM 6
  • EM 7
  • EM 8
EM 1EM 2EM 3EM 4EM 5EM 6EM 7EM 8
80,000
150,000
350,000
600,000
825,000
$1,250,000
2,000,000
تماس بگیرید
تعداد مخاطب5,00010,00020,00030,00050,000100,000200,000نامحدود
تعداد ایمیل10,00020,00050,000100,000150,000250,000500,000نامحدود
قیمت هر ایمیل8 تومان7.5 تومان7 تومان6 تومان5.5 تومان5تومان4 تومانتماس بگیرید
تعداد لیست ایمیلنامحدودنامحدودنامحدودنامحدودنامحدودنامحدودنامحدودنامحدود
قالب HTML اختصاصی و فارسی
امکان Import اختصاصی و فارسی
اصلاح اتوماتیک لیست ایمیل
رعایت استاندارد MTA های عمومی
عدم قرارگیری در Rate Limit
استفاده از DKIM, SPF, Dmarc
نام دامین اختصاصی
تخصیص IP اختصاصی
PTR Record اختصاصی
میل سرور اختصاصی
پشتیبانی 24ساعته
تحویل فوری
قیمت (تومان)80,000150,000350,000600,000825,0001,250,0002,000,000تماس بگیرید
سفارشسفارشسفارشسفارشسفارشسفارشسفارشسفارش
ایمیل مارکتینگ اختصاصی

در سرویس ایمیل مارکتینگ اختصاصی، منابع به صورت انحصاری به کمپین تبلیغاتی شما تخصیص داده می شود. برخی از امکانات ارائه شده در سرویس ایمیل مارکتینگ ماناسرور که برای اولین بار در ایران توسط ماناسرور در یک خدمت یکپارچه و منظم ارائه می گردد به شرح زیر می باشد:

  • امکان استفاده از میل سرور های اختصاصی برای هر کدام از مشتریان
  • امکان استفاده از نام دامنه اختصاصی مشتریان
  • استفاده از IP های نامحدود کاملا Clean و اختصاصی 
  • استفاده از PTR Record اختصاصی، DKIM، SPF، Dmarc در تمامی سرویس ها
  • رعایت استاندارد های میل سرور های Public مانند Gmail، Yahoo، Hotmail و … جهت جلوگیری از Spam شدن ایمیل و قرار گرفتن در ratelimit
  • درج لینک Unsubscribe در تمام کمپین های ارسالی
ایمیل مارکتینگ اشتراکی

سرویس ایمیل مارکتینگ اشتراکی نیز برای کمپین های کوچک تر با امکانات محدودتر نسبت به نوع اختصاصی طراحی شده و در آن می‌توانید با هزینه‌ی پایین تر و منابع مشترک ماناسرور به تبلیغات بپردازید.

سیستم ایمیل مارکتینگ اشتراکی ماناسرور دارای امکانات زیر می باشد:

  • استفاده از دامین های اشتراکی ماناسرور
  • استفاده از IP های اشتراکی ماناسرور
  • اعمال تمامی تنظیمات ایمیل مانند PTR Record، DKIM، SPF، Dmarc و …
  • رعایت استاندارد های میل سرور های Public مانند Gmail، Yahoo، Hotmail و … جهت جلوگیری از Spam شدن ایمیل و قرار گرفتن در ratelimit
  • درج لینک Unsubscribe در تمام کمپین های ارسالی
  • اصلاح اتوماتیک لیست های ایمیل و حذف ایمیل های نامعتبر
  • سیستم گزارش گیری، مشاهده میزان کلیک و Open Rate
  • امکان ساخت تعداد نامحدود لیست ایمیل جهت اهداف مختلف
  • استفاده از link shortener در لینک ها جهت استعلام دقیق تعداد کلیک در هر روز و ساعت
مزیت های تبلیغات با
  • کاهش چشمگیر هزینه تبلیغات
  • گزارش گیری دقیق
  • بیش از 50 قالب فارسی آماده
  • Import لیست ایمیل در چند کلیک
  • طراحی قالب حرفه ای در چند دقیقه
  • استفاده از IP های با Reputation بالا
  • آماده سازی کمپین ها با چند کلیک
  • رعایت Policy سرویس دهنده های عمومی مانند gmail, yahoo, Hotmail
قالب های HTML جذاب و اختصاصی

ارسال ایمیل در قالب های HTML  صورت می‌گیرد. امکان ایجاد تمپلیت های زیبا و جذاب که بر اساس الگوهای ذهنی در دیجیتال مارکتینگ و پرسونای مشتریان ایجاد شده تاثیر زیادی در نرخ تبدیل بازاریابی ایمیلی دارد. از سوی دیگر به کارگیری رنگ، فونت و چیدمان منحصر به فرد و متناسب با سازمان شما به صورت غیرمستقیم در ایجاد ماندگاری برند موثر است. در سرویس ایمیل مارکتینگ مانا سرور در پنلی با کاربری آسان به راحتی می توانید نسبت به ساخت قالب های ایمیل خود اقدام کنید. امکان Drag & Drop برای استفاده از بخش های مختلف در نظر گرفته شده است. امکان ویرایش و افزودن کد برای مدیریت بخش HTML قالب نیز وجود دارد.

برای شخصی سازی ایمیل‌ها امکان وارد کردن نام مخاطب و شرکت گیرنده به صورت نظیر به نظیر ایجاد شده و می توانید با در نظر گرفتن موضوعیت ایمیل از این روش برای جلب اعتماد مخاطبین خود استفاده نمایید. در نهایت قالب ایجاد شده برای کلیه نمایشگرها، تبلت و موبایل به صورت ریسپانسیو ایجاد می شود.

چرا ماناسرور؟

money-back-icon-png

گارانتی بازگشت وجه

در صورت عدم رضایت از سرویس دهی کلیه سرویس های میزبانی اشتراکی ایران و آلمان، ویندوز و لینوکس تا 7 روز تقویمی دارای گارانتی بازگشت وجه هستند​.

درگاه امن بانکی

کلیه روش های پرداخت، از درگاه های آنلاین، واریز کارت به کارت و شبا برای پرداخت کاربران فراهم شده است. کلیه تراکنش های خرید و تمدید سرویس ها به صورت آنی در پرتال انجام می شود.

long-term-service-icon

حفظ امنیت و محرمانگی اطلاعات

نگهداری سرورها در معتبرترین دیتاسنترها، استفاده از به‌روزترین فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری، ایجاد Application Isolation Mode برای وب سایت ها و ...موجب بالارفتن امنیت سرویس های مانا سرور شده و بکاپ اطلاعات میزبانی‌های اشتراکی در سرورهای آلمان نگهداری می‌شود.

icon-compliance-manage-3

کنترل پنل اختصاصی و ثبت سفارش فوری

مدیریت کلیه سرویس ها در پرتال های کاربری در اختیار مالک سرویس ها قرار گرفه و ارائه مشخصات سرویس ها و خدمات پشتیبانی به صورت شبانه روزی صرفا با تائید مالکیت انجام می‌شود.

update-fast-icon

به روزرسانی سریع

لایسنس معتبر از تمام نرم افزارهای مورد استفاده تهیه شده و آخرین نسخه نرم افزارها، دیتابیس ها و ماژول های امنیتی به طور مرتب توسط تیم فنی به روزرسانی می شود.

datacenter-services-icon

دیتاسنترهای معتبر

سرورهای ایران در دیتاسنتر معتبر، مطمئن سروش رسانه نگهداری می‌شود. کارشناسان متخصص و مستقر در دیتاسنتر آماده ارائه خدمات شبانه روزی به کاربران هستند. سرورهای آلمان در دیتاسنتر هتزنر نگهداری می شوند که خدمات ویژه ای به ماناسرور به عنوان نماینده رسمی خود ارائه می دهد.

فقط موفقیت ها در ذهن باقی می‌مانند.
یک کمپین تبلیغاتی موفق، بهترین و ارزان ترین روش برای برند سازی است.
برندهای موفق درست تصمیم گرفته اند!
ماناسرور

کمپین های تبلیغاتیاستفاده از ایمیل از مکاتبات دانشگاهی تا ارتباطات بین قاره ای تجارت ها گسترش داشته است.به استناد آمار جمع آوری شده در سال 2019، تعداد کاربران ایمیل در دنیا 3.7 میلیارد برآورد شده که پیش بینی می شودتا سال 2022 این عدد به 4.3 میلیارد یعنی نیمی از جمعیت جهان برسد. این آمار به وضوح نشان می‌دهد که بازاریابی ایمیلی فرصتی است که ابدا نباید آن را از دست داد. در مجامع در حال توسعه اهمیت ندارد که یک تجارت چقدر بزرگ یا حتی کوچک باشد. این در 365 روز سال به طور 24 ساعته بتوانید با هزینه کم و  مناسب با سلیقه مخاطبین خود روی تلفن همراه یا کامپیوترهای شخصی ایشان دیده شوید، امتیازی است که تبلیغات به روش ایمیلی برای شما فراهم کرده است. دانش دیجیتال مارکتینگ و طراحی کمپین های تبلیغاتی به جهت مستعد بودن این روش هاست که به تازگی رونق زیادی پیدا کرده است.

در سراسر دنیا روزانه میلیارد ها ایمیل ارسال می شود و پیش بینی شده که اید رقم در سال 2022 به بیش از 333 میلیارد در روز افزایش یابد. این روند صعودی نشان می دهد که این روش تبلیغات نه تنها قصد ندارد که به فراموشی سپرده شود بلکه با وجود ظهور روشهای ارتباطی پاربرجا و حتی در حال رشد است.با دانستن این اطلاعات بسیار دشوار است که از پتانسیل موجود در یک کمپین بازاریابی عالی چشم پوشی کرد.

با تحقیقات به عمل آمده در سراسر دنیا روش ارسال نامه های الکترونیکی برای تبلیغات یک روش بازاریابی سودده به شمار می رود و  در بازارهای جهانی انتظار بازگشت متوسط 23 دلار به ازای هر 1 دلار هزینه تبلیغات از این روش وجود دارد.

ایمیل مارکتینگ به رشد تجارت شما کمک می‌کند.

ایمیل همچنان به عنوان اصلی ترین عامل جذب مشتری و حفظ آنها برای انواع کسب و کارهای کوچک تا سازمانهای بزرگ به شمار می‌رود. براساس آخرین آمار جهانی 81% از کسب و کارهای برای کانال اصلی جلب مشتریان و برند سازی به ایمیل اعتماد دارند.

قطعا آمار و ارقام و صحبت های زیادی در خصوص تاثیر رسانه های اجتماعی، لایکها، اشتراک گذاری ها، توئیت ها و … شنیده اید. باید در نظر داشته باشید محبوبیت این رسانه ها به این معنی نیست که برندسازی و کارکتینگ از طریق ایمیل کم ارزش و کمرنگ شده باشد. تحقیقات اخیر در سال 2019 در سطح جهانی نشان می‌دهد که ایمیل مارکتینگ در مقایسه با جستجوی ارگانیک در موتورهای جستجو، جستجوهای پرداختی (Google AD) و حتی رسانه های احتماعی در مورد ایجاد و حفظ مشتریان همچنان در صدر جدول است. این آمار هم به این معنی نیست که باید تاثیر رسانه های اجتماعی را نادیده گرفت اما حقیقتا اگر به دنبال تاثیر مستقیم، ایجاد اعتبار و تداوم آن در ذهن مشتریان خود هستید، هیچ رقیبی برای ایمیل مارکتینگ وجود ندارد.

یکی از مفاهیم مهم در این روش از بازاریابی مفهوم Open Rate است. یکی از بهترین روش ها برای بررسی چگونگی عملکرد استراتژی ایمیل مارکتینگ این است که چند نفر ایمیل شم را باز می‌کنند. برای رسیدن به بیشترین بازخورد باید؛

  • عنوان،زمانبندی، محتوا و … مناسب برای بالاترین میزان Open Rate انتخاب شود.
  • از ابزارهای گزارش گیری روند نتیجه گیری برای تعیین استراتژی های بعدی کنترل شود.
 

ساخت کمپین های تبلیغات و حفظ پویایی تبلیغات یکی دیگر از ابعاد این روش بازاریابی است که به کاهش هزینه های سازمان و افزایش بهره وری کمک بسزایی می‌کند.

یکی دیگر از مهم ترین پارامترها در کمپین های تبلیغاتی و ایمیل مارکتینگ جامعه هدف است. مستقل از موارد فنی که باید از اطلاعات معتبر استفاده کرده و تا حد ممکن از Spam  شدن جلوگیری نمود، باید سعی بر این داشته باشید که هدف اصلی تبلیغات را دنبال کنید؛ اینکه پتانسیل از دست رفته و نامتمرکز را بازیابی کنید و نه ایجاد مزاحمت ! در نتیجه باید در برنامه ریزی های مدون نسبت به جمع آوری اطلاعات مشتریان اقدام نمایید.

ما مشاور شما برای تبلیغات خواهیم بود حتی اگر مشتری ما نباشید.

چگونه یک لیست ایمیل به دست بیاورم؟

 طبیعتا بالاترین میزان Open Rate در یک کمپین ارسالی زمانی محقق می شود که ایمیل های موجود در لیست شما متعلق به افرادی باشد که آگاهانه قصد دریافت ایمیل ها و خبرنامه های شما را داشته باشند. راهکار های زیادی وجود دارد که بتوانید لیست ایمیل مشترکین خود را بصورت روز افزون افزایش دهید و در نهایت به یک لیست غنی از کاربرانی دست پیدا کنید که خواهان دریافت ایمیل های شما هستند. برخی از این راهکار ها به شرح زیر می باشد:

  • فرم ثبت نام در وبسایت خود قرار دهید.

معمولا کاربرانی که به سایت شما ورود می کنند و به محتوا و محصولات وبسایت شما علاقه مند می شوند تمایل به ثبت نام در وبسایت شما دارند. پس قابلیت ثبت نام و استفاده از امکانات بیشتر را برای کاربران خود قرار دهید تا با ثبت نام در وبسایت شما اطلاعات شخصی مانند ایمیل و شماره تماس خود را درج کنند.

  • استفاده از افزونه های pop-up جهت درج ایمیل و ثبت نام در خبر نامه

در بسیاری از وبسایت ها علاوه بر امکان ثبت نام و داشتن یک ناحیه کاربری از قابلیت pop-up و امکان درج ایمیل جهت دریافت ایمیل های خبرنامه استفاده شده است. شما نیز در وبسایت خود این قابلیت را اضافه کنید تا به لیست ایمیل غنی تری دست پیدا کنید!

  • در شبکه های اجتماعی فعال باشید!

شما می توانید با افراد بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، توییتر، لینکداین و … در تماس باشید. پس اطلاعات مربوط به سرویس های خود را همراه با لینک ثبت نام منتشر کنید. نتیجه خوبی خواهید گرفت.

  • پیشنهاد ویژه ای برای اشخاصی که در خبرنامه شما عضو می شوند در نظر بگیرید.

یک راهکار جذاب جهت جذب مخاطب این است که وابسته به نوع کسب و کار خود پیشنهاد ویژه ای مانند تخفیف اولین خرید یا افزایش اعتبار رایگان به واسطه عضویت در وبسایت و خبرنامه به کاربران خود دهید.

آیا تبلیغات به روش ایمیل مارکتینگ نتیجه بخش است؟

امروز استفاده از ایمیل شخصی و سازمانی در کل دنیا امری روزمره شده و هر شخص که با اینترنت سر و کار دارد روزانه ایمیل خود را جهت اطلاع از سرویس های مختلف مورد استفاده خود چندین بار بررسی می کند و رکنی جدا نشدنی از او شده است. هنگامی که می خواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید یکی از مقرون به صرفه ترین و هدفمند ترین راه های برقراری ارتباط با مشتری ارسال ایمیلی با محتوای مورد نظر شما به آن هاست.

آیا می توانم یک لیست ایمیل خریداری کنم؟

پاسخ این سوال خیر است! 

چند دلیل جهت عدم استفاده از لیست های خریداری شده:

  • ارسال ایمیل به چنین لیست هایی تاثیرگذار نیست! مخاطبان شما در این لیست ها از اقشار مختلف و سلایق مختلف هستند و اگر خوشبینانه لیست ایمیل صحیح باشد، تاثیرگذار نخواهد بود!
  • با توجه به این که عموما لیست های خریداری شده 100 درصد صحیح نیست و ایمیل های fake در آنها بسیار زیاد یافت می شود میزان Bounce rate بطور قابل توجهی بالا رفته و منجر به پایین آمدن Reputation دامنه و IP شما خواهد شد. این اتفاق منجر به Spam شدن ایمیل و در نهایت Rejection ایمیل ها می شود.

با توجه به موارد اعلام شده امکان ارسال کمپین های ایمیل مارکتینگ از طریق سیستم ایمیل مارکتینگ ماناسرور وجود نداشته و مانیتوریگ در رابطه با استفاده از لیست های خریداری شده بصورت دائم انجام می گردد.

با توجه به ذات ایمیل های تبلیغاتی، تعداد بالا و پیش نیازهای فنی می بایست بستری مناسب برای آن فراهم کرد. سرویس های میزبانی ایمیل صرفا برای ارسال و دریافت و مدیریت ایمیل های سازمانی برای ارتباطات داخلی و خارجی است و ابدا برای ارسال ایمیل انبوه مناسب نیست. تنظیمات آنتی اسپم و تمهیدات مربوط به IP و دامین منجر به ارسال ایمیلهای تبلیغاتی در inbox می شوند.

با مشاوران مانا سرور کمپین های تبلیغاتی هدفمند و کارامد طراحی کنید و فروش خود را افزایش دهید. 

 بازار هر کسب‌و‌کار شامل بخش های مختلفی است که در هر بخش مخاطبین، خصوصیات مشترکی داشته و نسبت به استراتژی های مختلف بازاریابی واکنش مشابهی دارند. به همین منظور هر بخش از بازار ارزیابی شده و در نهایت به منظور رسیدن به بیشترین درآمد یا تحقق هدفی خاص، آن بخش از بازار که ما را به آن نتیجه می‌رساند به‌عنوان مخاطبین هدف انتخاب می‌شود. در تبلیغات هدفمند به این فرآیند تقسیم بندی بازار می‌گوییم.فرض کنید مخاطبین شما مدیران ارشد دولتی هستند. می‌توان حدس زد که معمولا از چه سایت‌هایی بازدید می‌کنند. به این ترتیب می‌توانیم در نقاطی که مخاطبین شما بیشترین حضور را دارند تبلیغات هدفمند خود را نمایش دهیم.
حال اگر مخاطبین شما خانم‌های خانه‌دار دارای فرزند کوچک باشند مخاطبین نوعی خاصی از سایت‌ها هستند و به آن سایت‌ها اعتماد دارند. به‌ این صورت می‌توان در همان نقاط تبلیغات و محتوای مرتبط با آن مخاطبین را در همان سایت‌ها منتشر کرد.
در حالی‌که برای همین کار در فضای سنتی مجبور به اجاره بیلبورد هستید. این بیلبورد در معرض دید هزاران نفر قرار گرفته که درصد بالایی از آن‌ها مخاطبین شما نبوده یا در زمانی که آن تبلیغات را منتشر کرده‌اید جزو مشتریان شما نیستند. پس بدون توجه به نوع مخاطبین، دسته بندی آن‌ها و هدف‌گذاری مناسب، هزینه‌هایی به شما تحمیل می‌شود که ممکن است بازگشت سرمایه مطلوبی نداشته باشد و این بدین دلیل است که تبلیغات هدفمند نداشته اید.

دیدگاه کاربران مانا سرور به شما کمک میکند

بیشتر به ما اعتماد کنید

سوالات متداول

سوال و جواب ها، بهترین راهنما برای بهترین انتخاب

 ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی است که اطلاعات محصول و خدمات را به مخاطبان ارائه میدهیم و مناسب افرادی هست که در این بازار رقابتی قصد افزایش فروش و گستره خدمت رسانی را دارند.

خیر با توجه به اینکه دیتا بیس ارائه شده مربوط به مخاطبان هدفمند است چالش اسپم شدن ایمیل ها را نخواهید داشت.

در صورتی که از یک سرویس دهنده با تجربه و آشنا به تمامی اصول مارکتینگ سرویس دریافت نمایید و بانک اطلاعاتی شما هدفمند باشد.

شما از دریافت بانک اطلاعاتی تا دریافت استراتژی تبلیغات میتوانید از خدمات مانا سرور استفاده کنید.