انواع گواهی SSL

انواع گواهی SSL

گواهی نامه مجوز ssl نام دامنه، نام سرور یا نام هاست و هویت سازمانی و موقعیت مکانی را به هم وصل می کند. برای شروع و ایجاد یک ارتباط امن با مرورگر ها، یک سازمان باید گواهینامه SSL را بر روی وب‌ سرور خود نصب کند. با برقراری این نوع اتصال امن، کلیه ترافیک بین وب‌ سرور و مرورگر ‌ها ایمن خواهد بود. با نصب موفقیت‌ آمیز آن بر روی سرور، پروتکل HTTP به HTTPS تغییر می‌ یابد. به‌ هنگام بازدید از سایتی که دارای SSL است، بسته به نوع آن و نوع مرورگر، در Browser علامت یک قفل ظاهر می شود. انواع گواهینامه‌ های SSL از Public key استفاده می‌ کنند. این نوع رمزنگاری از دو key که رشته ‌های طولانی و تصادفی از اعداد هستند، استفاده می ‌کند. یکی از این‌ ها private key و دیگری public key نامیده می شوند. Public key در سرور شناخته شده ‌است و در دسترس public domain است و می‌ توان از آن برای رمز گذاری هر پیغامی استفاده کرد. فرض کنید دو شخص در حال ارسال پیغام به‌ یکدیگر هستند، زمانی که شخص اول در حال ارسال پیغام به شخص دوم باشد، آن پیغام با public key شخص دوم قفل می‌ شود و تنها راهی که می ‌توان آن پیغام را رمزگشایی کرد، باز کردن قفل آن با private key شخص دوم است. شخص دوم تنها کسی است که private key خود را در اختیار دارد، بنابراین تنها کسی است که می‌ تواند پیغام شخص اول را باز کند. اگر قبل از باز کردن پیام توسط شخص دوم، هکری در میانه راه به پیغام دسترسی پیدا کند، تمام آنچه مشاهده می‌ کند، متنی رمزنگاری شده است که حتی یک کامپیوتر قدرتمند نیز قادر به شکستن آن نیست.

گواهی نامه DV SSL

یکی از انواع گواهی SSL ارائه شده توسط شرکت های مربوطه، DV یا domain validation نامیده می شود. در فرآیند صدور و خرید گواهینامه DV SSL تنها نام دامنه شما توسط شرکت صادر کننده، تایید و احراز خواهد شد. در واقع سازمان صادر کننده، طی فرآیندی مطمئن می شود که نام دامنه ای که برای آن درخواست صدور گواهی نامه دریافت کرده است، حتماً در اختیار شخص درخواست دهنده قرار دارد. پس در این نوع گواهی نامه امنیتی، علاوه بر رمزنگاری ارتباط ها، نام دامنه شما هم احراز خواهد شد. به طور معمول، درخواست اعتبار سنجی یا گرفتن تایید در نوع DV از طریق ارسال ایمیل به یک آدرس از دامنه که صادر کننده مشخص می کند، انجام می شود و پس از دریافت مشخصات در ایمیل و لینک تایید گواهینامه SSL برای دامنه مورد نظر صادر می شود و صاحب وب سایت پس از نصب می تواند از قابلیت SSL/TLS استفاده نماید. از لحاظ فنی این نوع گواهینامه مشکل امنیتی نخواهد داشت و تنها از جنبه اعتبار اهمیت دارد زیرا هیچ نامی از صاحب گواهی SSL یا سازمان مربوطه در بخش اطلاعات گواهینامه در مرورگر به بازدید کننده نمایش داده نمی شود.

گواهی نامه OV SSL

گواهی OV یکی از انواع SSL می باشد. در این گواهی نامه امنیتی SSL علاوه بر تمام مواردی که در گواهی DV وجود دارد، نام رسمی شرکت و یا سازمان شما هم تایید و احراز می شود. اگر این نگرانی را دارید که بازدید کننده شما، از حضور در وب سایت معتبر و صحیح اطمینان حاصل کند، این گواهی نامه مناسب شماست. با استفاده از این نوع نام رسمی شرکت و یا سازمان شما هم تایید و احراز می شود. اگر این نگرانی را دارید که بازدید کننده شما، از حضور در وب سایت معتبر و صحیح اطمینان حاصل کند، این گواهی نامه مناسب شماست. با استفاده از این نوع SSL کاربر می تواند با کلیک کردن بر روی Icon مرتبط در صفحه وب سایت شما، نام رسمی و کامل شرکت شما را مشاهده کند. درخواست کننده باید مدارک کامل ثبتی و قانونی و هویتی شرکت، سازمان و نهاد مربوطه را به همراه فرمهای درخواست و معرفی یک شخص مسئول همراه مدارک در مرحله اول به صورت اینترنتی ارسال نموده و پس از قبول درخواست از سمت صادر کننده نسخه ترجمه شده تمام مدارک مهر شده را از طریق پست بین المللی به صادر کننده ارسال نماید. در صورت تهیه ssl و فعال نمودن این نوع از گواهینامه، اطلاعات تایید شده هویت آن سازمان در بخش جزئیات گواهینامه SSL نشان داده می شود که خاص آن سازمان، شرکت و یا نهاد می باشد.

گواهی نامه EV SSL

Ev ssl چیست؟ گواهی نامه EV، کامل ترین نوع از انواع گواهینامه SSL است. در این گواهی SSL، علاوه بر تمام مزیت های EV و DV نام کامل و رسمی شرکت شما هم در کنار نام دامنه در نوار آدرس مرورگر درج می شود. کاربر بازدید کننده هنگام ورود به وب سایت و با دیدن نام کامل شرکت شما، لحظه ای به صحت و اعتبار وب سایت شک نخواهد کرد و با اعتماد کامل به بازدید خود ادامه می دهد. مشخصه اصلی این نوع گواهینامه نشان سبز رنگ در مرورگر است و دریافت آن بسیار شبیه گواهینامه OV ولی با اعتبار و ارزشی بالاتر است و معمولا سازمانهای بزرگ در دنیا از جمله شرکت هایی مثل Google از این نوع گواهینامه استفاده می کنند. مدارک مورد نیاز برای سفارش این نوع از گواهینامه SSL همانند گواهینامه OV می باشد با این تفاوت که اهراز هویت سازمان و یا شرکت دقیق تر بوده و مدارک بیشتری و با دقت بالاتری مورد رسیدگی قرار می گیرد، به علاوه هزینه آن بالاتر است برای اعتبار سنجی کلیه اطلاعات از جمله شماره تلفن ها و اطلاعات وب بررسی می شود.

دریافت گواهی نامه ssl یکی از اقدامات موردنیاز پس از خرید هاست سی پنل است.

Rate this post