راه اندازی وب سایت در سیستم لوکال با xampp

نرم افزار Xampp یک شبیه ساز سرور به صورت local می باشد .
این نرم افزار بسیاری از مشکلات برنامه نویسان و طراحان وب را حل کرده است . و به آنها این اجازه را می دهد که بدون نیاز به دسترسی به اینترنت کارهای خود را روی کامپیوتر خود آزمایش کنند . در واقع این نرم افزار کد های php  را به صورت local host سیستم شما اجرا می کند .
با این کار شما می توانید قبل از آپلود کردن کارهای خود روی  هاست اصلی  ، آن ها را روی کامپیوتر شخصی خود تست کنید . مثلا شما به راحتی می‌ توانید سایت‌ های جوملا و وردپرسی خود را روی xampp  و localhost نصب و نهایی کنید و در انتها روی سرور اصلی خود منتقل نمایید .
اگر هنوز در ابتدای یادگیری طراحی سایت با وردپرس هستید و می‌ خواهید آنچه را که پیرامون وردپرس آموخته‌ اید محک بزنید و فعلا قصد خرید سرویس میزبانی وب (هاست) ندارید، توصیه ما به شما استفاده از localhost و نصب وردپرس روی xampp می‌ باشد . شما با یادگیری نحوه راه اندازی وردپرس روی به راحتی قادر خواهید بود تا یک هاست برای سایت خود ایجاد کنید. سپس بعد از آنکه   Xampp  طراحی سایت با وردپرس را یاد گرفتید و سایت خود را به طور کامل ساختید، آنگاه آن را به هاست اصلی که خریداری کردید انتقال دهید .

برای نصب وردپرس روی xampp و ایجاد یک localhost بر روی کامپیوتر شخصی تان ابتدا باید آخرین نسخه وردپرس و xampp را دانلود کنید و سپس یک local host ایجاد کنید یا همان راه اندازی و نصب نرم افزار xampp . بعد از انجام این مراحل وردپرس خود را بر روی localhost نصب کنید.
این نرم افزار بر روی سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس ، سولاریس و … کار می کند .
و SQL لایت  MYSQLاین نرم افزار و همچنین برای ایجاد و ویرایش کردن پایگاه های داده در
و… پشتیبانی بسیار خوبی ارائه می دهد.
قابلیت های کلی این نرم افزار عبارتند از :
۱- ایجاد یک وب سرور بر روی کامپیوتر شخصی
۲- ادغام و یکپارچه سازی خودکار برنامه های نصب شده
۳- اجرای کد های PHP
۴- بدون نیاز به تهیه و خرید هاست از اینترنت ها بر روی کامپیوتر و امکان کار کردن به صورت آفلاین CMS  نصب تمامی
و بسیاری برنامه های مفید و کاربردی دیگر

اگر شما با این برنامه کار کرده باشید احتمالا با مشکل اشغال بودن Port آپاچی مواجه شده باشید. این مشکل زمانی بروز می ‌دهد که قبلا port آپاچی که در xampp، port 80 است توسط IIS اشغال شده باشد . برای رفع این مشکل باید Port آپاچی را تغییر دهید .


xampp رسماً به‌ عنوان یک ابزار جهت توسعه طراحی شده‌ تا به طراحان سایت و برنامه نویسان اجازه آزمایش کارهایشان را روی کامپیوتر خودشان بدهد و بدون اینکه نیاز به دسترسی به اینترنت داشته باشند . اگرچه در واقعیت بعضی مواقع xampp برای سرویس دهی صفحات وب روی اینترنت هم استفاده می شود و با بعضی تغییرات به قدر کافی امن نیز خواهد شد . برای نصب xampp هیچ مهارت خاصی لازم نیست و همه چیز به صورت خودکار و wizard نصب می گردد . مانند اکثر نرم افزار های دیگری که نصب می کنید

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست

برای شروع کار ابتدا میبایست نسخه اورجینال برنامه xampp را دانلود نمایید.
برای دانلود نسخه اورجینال از این لینک https://www.apachefriends.org/index.html میتوانید استفاده نمایید و نسخه مورد نیاز خود را دانلود نمایید.
در حال حاضر آخرین نسخه این برنامه Xampp 7.1.7 است که در محیط ویندوز استفاده میشود.

پس از دانلود با کلیک بر روی فایل با پسوند .exe پنجره ای مشابه تصویر برای شما باز میشود و می توانید برنامه مورد نظر را پس از طی کردن مراحل نصب نمایید.

در این صفحه می بایست برنامه هایی که مایل هستید برای استفاده از وردپرس انتخاب نموده و برای ادامه دکمه “Next” را کلیک نمایید.
(همان طور که میدانید برای نصب وردپرس بر روی هاست برنامه هایی مانند Mysql ,PHP, وب سرویس های لینوکس لازم است) 
بهتر است تیک سایر گزینه ها هم بگذارید در حالت پیشفرض بماند تا شاید در ادامه با آن کار داشته باشید.

در این قسمت می بایست آدرسی که مد نظر دارید Xampp به صورت پیشفرض در آنها نصب شود را وارد نمایید.
(به طور پیش فرض در دایرکتوری C:\xampp ذخیره میشود)

در این صفحه اطلاعات مربوط به وبسایت های سازنده برنامه زمپ را مشاهده می نمایید.
برای ادامه دکمه “Next” را کلیک نمایید

در این مرحله فرایند نصب آغاز میشود و ممکن است تا چند دقیقه به طول بیانجامد.

در صورتی که در مراحل نصب با این پیام مواجه شدید کافیست گزینه “Allow Access” را کلیک نمایید تا فرایند نصب ادامه یابد.

پس از اتمام فرایند نصب با باز کردن برنامه برای اولین بار برای راه اندازی ابتدایی زبان مورد نظر برای راه اندازی برنامه از شما میخواهد پس از چند لحظه برنامه برای شما راه اندازی میشود.

نکته : پس از هر بار روشن و خاموش شدن دستگاه و یا  ریستارت کردن سیستم می بایست مانند تصویر همانند یک سرور واقعی اقدام به روشن کردن آنها بنمایید.

در صورتی که تمامی موارد مورد نظر با رنگ سبز نمایش داده شد به این معناست که برنامه مورد نظر به درستی در حال اجرا میباشد 
برای اطمینان حاصل کردن از این که تمامی موارد لوکال هاست به درستی انجام شده باشد مرورگر خود را باز نمایید و آدرس  http://localhost را در آن وارد نمایید در صورتی که صفحه زیر برای شما باز شد فرایند نصب موفقیت آمیز انجام شده است.

پس از نصب زمپ نوبت به نصب وردپرس در لوکال هاست میرسد. 
قبل از آن باید اقدام به ساخت دیتابیس کنیم ، برای این کار می بایست آدرس:
http://localhost/phpmyadmin در قسمت نوار سرچ بالای مرورگر خود وارد نمایید تا فضای PhpMyAdmin برای شما نمایان شده و با زدن بر روی گزینه New میتوانید یک دیتابیس ایجاد نمایید.

در این بخش می بایست در بخش “Create databases”  نام دیتابیس را وارد کرده و سپس دکمه “Create” را کلیک نموده تا دیتابیس شما ایجاد شود.

آموزش نصب وردپرس

ابتدا با مراجعه به وب سایت رسمی وردپرس میتوانید آخرین نسخه موجود از وردپرس را دانلود نمایید.
پیشنهاد ما به شما این است که برای مدیریت آسان نسخه فارسی وردپرس را دریافت نمایید.

سپس در آدرس  c:\xampp\htdocs یک پوشه جدید ایجاد نمایید و نام آن را آدرسی را که قصد دارید در مرورگر با ان سایت اجرا شود را قرار دهید
(برای مثال c:\xampp\htdocs\manaserver)
سپس فایل دانلود شده وردپرس را از حالت فشرده خارج کرده و محتویات آن را در پوشه ای که ساختیم CUT می نماییم.
در این مرحله می بایست فایل wp-config-sample.php که در پوشه وردپرس قرار دارد را ویرایش کنیم و نام آن را به wp-config.php تغییر دهیم و سپس آن را باز نمایید.

اطلاعات مربوط به دیتابیس را وارد نمایید تا دیتابیس به وردپرس متصل شود

  • DB_NAME: این بخش شامل نام پایگاه داده وردپرس شماست که در صفحه phpmyadmin یا همدیگه یک دیتابیس با عنوان manaserver ساختیم،
  • DB_USER: این بخش نیز شامل نام کاربر پایگاه داده وردپرس می‌باشد، در حالت پیشفرض نام یوزر پایگاه داده در زمپ root می‌باشد بنابراین مانند نمونه نیز به جای یوزر پایگاه داده عبارت root را وارد کنید.
  • DB_PASSWORD: از آنجایی که در ساخت پایگاه داده با استفاده از برنامه زمپ پسوردی انتخاب نمیشه این گزینه باشد خالی گذاشته بشه، بنابراین عبارت password_here را از آن حذف کرده و خالی بگذارید.

    پس از ذخیره تنظیمات در مرورگر خود آدرس /localhost و سپس نام پوشه ای که در آن وردپرس را نصب کردید را وارد نموده به عنوان مثال نام پوشه ای که ما درآن وردپرس را نصب نمودیم manaserver بوده بنابراین آدرس سایت به صورت localhost/manaserver وارد میکنیم.

در این مرحله می بایست اطلاعات مربوط به وبسایت خود را وارد نمایید.
به یاد داشته باشید که رمز عبور و کلمه عبور باید در جایی امن نگه داری شود.
در آخر کلید “راه اندازی وردپرس” را کلیک نمایید تا نصب وردپرس بر روی لوکال هاست شما انجام شود.

پس از مشاهده این این پیام مراحل نصب وردپرس بر روی لوکال هاست به اتمام رسیده و میتوانید با کلیک بر روی دکمه “ورود” وارد پنل پیشخوان وردپرس خود شوید.

با تشکر از همراهی شما 

ماناسرور

1/5 - (1 امتیاز)