تفاوت کنترل پنل ها

تفاوت در کنترل پنل ها

این که آیا شما فقط به دنبال یک کنترل پنل میزبانی برای میزبانی مشترک هستید یا اینکه به دنبال یک کنترل پنل VDS برای یا سرور اختصاصی خود هستید این احتمال وجود دارد که یکی از سه گزینه cPanel Directadmin  یا Plesk اصلی را در نظر داشته باشید .

کنترل به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به استفاده از خطوط فرمان یا سایر برنامه های کاربردی ، تمام جنبه های سرور خود را مدیریت کنید. شما قادر به افزودن و حذف کاربران جدید ، پایگاه داده ، مشاهده گزارش خطاهای سرور خود ، نصب نرم افزار محبوب ، پیکر بندی ایمیل و انجام صدها فعالیت روزمره تعمیر و نگهداری روزمره بر روی سرور از جمله پشتیبان گیری و بازیابی خواهید بود. امروزه یک کنترل پنل برای یک سرور وب می تواند کارهای زیادی را انجام دهد که فکر کردن در مورد بدون یک کار حتی تصور غیرممکن است .

هنگام انتخاب یک کنترل پنل ، یکی از مشکلات اصلی در این واقعیت است که مهاجرت بین آنها دشوار است. برای صرفه جویی در هزینه ها و هزینه های زیاد خود در آینده زیرا تصمیم خود را تغییر داده اید ، یا می خواهید به میزبانی بروید که از یک صفحه کنترل متفاوت استفاده می کند ، مهم است که بار اول آن را درست انجام دهید .

در این مقاله برخی از تفاوتهای اصلی بین کنترل پنل های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و کمی بیشتر از آنچه نیاز دارید اگر فقط به دنبال میزبانی مشترک هستید و می خواهید از تفاوتهای صفحه کنترل مطلع شوید ، جزئیات بیشتری را بیان می کند. گفته می شود ، اگر به دنبال یک نمایندگی فروش یا اختصاصی هستید که در آنجا اغلب به عملکرد کامل دسترسی پیدا می کنید ، اختلافات بیشتر  VDS مربوط می شوند.

احتمالاً اصلی ترین چیزی که ممکن است در انتخاب شما تأثیر بگذارد ، شکل ظاهری و طراحی رابط صفحه کنترل است . احساس خوبی نیست که با یک رابط قدیمی کار بکنید . اما به همان اندازه می خواهید بدانید که به راحتی به همه موارد متداول دسترسی دارید که ممکن است انتظار داشته باشید حساب میزبانی خود را مدیریت کنید یا در واقع کاربران مختلف و برنامه های مربوط به حساب های نمایندگی را مدیریت کنید.

CPanel

دارای دو بخش اصلی است که front end  مربوط به کاربر است و دیگری بخش admin است.
cPanel با تمام سهم خود در بازار به طور اختصاصی روی سیستم های لینوکس اجرا می شود.
همچنین از سه نسخه CentOS ، CloudLinux و RedHat پشتیبانی می کند .

cPanel ، چندین سال پیش را منتشر کرده بود که هنوز در مرحله توسعه به نام ، Enkompass بود. که قرار بود نسخه cPanel توسط ویندوز باشد. متأسفانه ، این محصول هرگز مورد توجه لازم برای موفقیت خود قرار نگرفت و چون بعداً به صورت رایگان عرضه شد ، درآمد زایی خود را متوقف کرد و بنابراین به روز رسانی نشد. سرانجام ، این محصول در اوایل سال ۲۰۱۴ به مرحله پایان زندگی خود رسید . در آخر اگر شما یک سرور ویندوز می خواهید از cpanel نمی توانید استفاده کنید.

Plesk

برخلاف cpanel ، plesk پشتیبانی از انواع بسیار گسترده ای از سیستم عامل ها از جمله تغییرات موجود در خود لینوکس را ارائه می دهد. علاوه بر سه سیستم عامل لینوکس که توسط cpanel پشتیبانی می شوند ، plesk می تواند در ubuntu ، debian و open SUSE نیز اجرا می شود . اما جایی که واقعاً از رقیب اصلی خود جلوتر است پشتیبانی از ویندوز است
همانند رقیب اصلی خود سی پنل ، پلسک نیز دو طرح جداگانه برای VDS و نصب اختصاصی دارد.
برخلاف cpanel بسته به تعداد دامنه هایی که می خواهید میزبان باشید ، plesk دامنه گسترده تری دارد که اگر بخواهید می توانید در آن بسته هایی مانند وردپرس را نصب کنید .

DirectAdmin

Direct admin ساده ترین تنظیمات را دارد و هیچ تمایزی بین VDS و محیط های اختصاصی ندارد.
مانند cpanel ، direct admin نیز فقط بر روی سیستم های لینوکسی کار می کند . این بدان معنی است که داشتن یک سرور لینوکس ، در مورد نرم افزار کنترل پنل میزبانی وب ، وسیع ترین گزینه را در اختیار شما قرار می دهد. به دلیل عدم پشتیبانی اکثر محصولات برای محیط ویندوز ، اگر سیستم عامل مورد نظر شما باشد ، گزینه های شما به شدت محدود می شود.

Rate this post