کش و افزونه های کش وردپرس

کش و افزونه های کش وردپرس

کش داده های ذخیره شده ی موقتی است که برای دسترسی سریع تر با توجه به درخواست از آن به کار می رود . در کامپیوترها اطلاعات بر روی هارد دیسک ثبت و ذخیره می شوند . وقتی درخواست اطلاعات از کامپیوتر بشود کامپیوتر مجبور است راه های متعددی و زیاد را طی کند تا اطلاعات را به دست کاربر برساند و برای کاربر نمایش دهد . با کش کردن این مسئله خیلی سریع تر حل می شود . کش با پردازش اطلاعات درخواستی متداول و ذخیره کردن آنها در حافظه به کامپیوتر این امکان را می دهد که اطلاعات مورد نظر را خیلی سریع برای مخاطب بارگذاری کند . همین سیستم کش برای وردپرس نیز قابل استفاده است به این صورت که با استفاده از کش اطلاعات لازم را بر روی حافظه ذخیره کرده و به سرعت قابل دسترسی خواهد بود . از آن جایی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پویا (Dynamic) است هر بار که یک کاربر از سایت شما بازدید می کند وردپرس اطلاعات و داده ها را از پایگاه داده ها دریافت می کند و به صفحه وب مرورگر کاربر ارسال می کند. این روند باعث کند شدن سرعت بارگذاری می شود مخصوصا زمانی که چند کاربر هم زمان در حال درخواست و تماشا ی آن هستند. کش به سایت وردپرس شما امکانی می دهد که از خیلی از مراحل عبور کند و به جای طی کردن هرباره کل مراحل تولید صفحه افزونه کش از صفحه بارگذاری شده کپی می کند و برای دیگر کاربران به نمایش می گذارد . کش کردن مهم است به این دلیل که سرعت بارگذاری را کاهش داده و کار را برای میزبان وردپرس آسان تر می کند و سرعت عملکرد وب سایت را افزایش می دهد . برای بهبود عملکرد و سرعت وردپرس خود هر کاربر به یک افزونه کش مناسب نیاز دارد . یک وب سایت سریع کمک می کند که حتی از جست و جو های معمولی نیز بیشتر مراجعه کننده به سایت سر بزنند و از آن دیدن کنند. همچنین گوگل نیز برای سایت هایی که سرعت بیشتری دارند امتیازات سئوی ویژه ای قائل است و این باعث گرفتن رنکینگ خیلی خوبی می شود.

این افزونه یک افزونه کش خیلی شناخته شده نیست . ولی قدرت باور نکردنی این افزونه در تمرکز بر روی Page caching  دارد قطعا قابل توجه است. اینکه این افزونه یک افزونه رایگان است و نسخه پولی ندارد همان چیزی است که می تواند دلیل استفاده از آن باشد. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های این افزونه قابلیت آگاهی از تلفن همراه آن است. بر خلاف اکثر افزونه های کش که فقط نسخه های Desktop را کش می کنند این افزونه علاوه بر نسخه Desktop  نسخه تلفن همراه را نیز کش می کند.

wp rocket

این افزونه بهترین و آسان ترین افزونه کش وردپرس قابل دسترس در مارکت است . که کمک بزرگی خواهد بود برای افرادی که به صورت تکنیکی کار با شیوه های مختلف کش را بلد نیستند. این افزونه امکانی به کاربر می دهد که با یک کلیک کش کنند. این افزونه به طور خودکار صفحات وردپرس کاربر را برای ایجاد کش آماده می کند . سپس این افزونه تمامی تنظیمات توصیه شده ذخیره وردپرس را به صورت خودکار روشن و راه اندازی می کند.
لینک این افزونه : https://wordpress.org/plugins/tags/wp-rocket

wp super cache

این افزونه نیز از دیگر افزونه های محبوب هست که رایگان است و توسط کمپانی های بزرگ میزبانی وردپرس یه شدت توصیه می شود. این افزونه شامل تمام ویژگی های ذخیره سازی توصیه شده است که برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود نیاز دارید . این ویژگی ها شامل یک بخش تنظیمات جامع با یک تب جداگانه برای نصب و راه اندازی آسان است.
لینک این افزونه : https://wordpress.org/plugins/wp-super-cache

sucuri firewall

بهترین افزونه فایروال و امنیتی وردپرس است . این افزونه به عنوان یک فایروال وب سایت با یک گزینه داخلی محتوای سایت شما را پنهان کرده و با کلیک بر روی دکمه فشرده سازی جی زیپ
را فعال می کند . این افزونه بهترین گزینه برای هر سایتی است زیرا یک فایروال دردی ان اس لول است . این بدان معناست که آنها حتی قبل از اینکه درخواست آنها به وب سایت شما برسد ، می توانند محتوای پنهان شده را به کاربران شما ارائه دهند. این باعث افزایش عملکرد باورنکردنی وب سایت شما می شود.
لینک این افزونه : https://sucuri.net/website-firewall

W3 total cache

این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه های کش در وردپرس است . این یک افزونه کامل کش وردپرس با تعداد زیادی گزینه است که ممکن است برای افراد مبتدی سخت و ترسناک به نظر برسد .این افزونه شامل تمام ویژگی هایی است که کاربر برای تنظیم صحیح کش وردپرس به آن نیاز دارد .
لینک این افزونه : https://wordpress.org/plugins/w3-total-cache

Rate this post